Na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.) zostały ustalone następujące kierunki realizacji polityki oświatowej
państwa w roku szkolnym 2024/2025: https://pbp.womczest.edu.pl/new/wp-content/uploads/2024/08/Podstawowe_kierunki_polityki_oswiatowej_panstwa_2024_2025.pdf
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna RODN „WOM” w Częstochowie przygotowała dla nauczycieli zestawienia literatury (książki, artykuły z czasopism, scenariusze zajęć, netografia) przydatne w realizacji powyższych kierunków polityki oświatowej państwa.
- Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy – Zestawienia bibliograficzne:
Edukacja prozdrowotna. Zdrowy styl życia
Rozwijanie sprawności fizycznej: gry i zabawy ruchowe
Pierwsza pomoc
Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna - Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna
– Zestawienia bibliograficzne:
Edukacja patriotyczna
Wychowanie patriotyczne i obywatelskie - Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym
– Zestawienia bibliograficzne:
Empatia. Rozwijanie emaptii wśród uczniów.
Praca w klasie zróżnicowanej. Indywidualizacja w nauczaniu
Zdrowie psychiczne i dobrostan psychiczny uczniów - Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
– Zestawienia bibliograficzne:
Bezpieczeństwo w Internecie
Krytyczna analiza informacji w Internecie
Sztuczna inteligencja w nauczaniu - Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym
– Zestawienia bibliograficzne:
Rozwijanie myślenia matematycznego przez gry i zabawy umysłowe
Rozwijanie myślenia matematycznego w szkole